Fysio Jansen verzorgt Instrument Assisted Soft Tissue Mobilization (IASTM)

IASTM is een behandelmethode die snel groeit in populariteit te danken aan de effectiviteit en efficientie. De fysiotherapeut maakt gebruik van een set instrumenten om het littekenweefsel en de fasciale beperkingen in zachte weefsels (spieren, gewrichtsbanden, pezen, fascia en zenuwen) te behandelen.

Wat is IASTM?

Zodra het lichaam een verwonding oploopt hersteld de wond met littekenweefsel. Littekenweefsel is niet hetzelfde als de huid , spier, ligament of pees . De opstelling van littekenweefsel binnen een wond in een onregelmatig patroon en heeft weinig functionele kracht. Dit is waarom er een fasciale bewegingsbeperking en pijn in een spier of gewricht aanwezig is. IASTM behandeling maakt gebruik van een tools om het littekenweefsel te breken met als gevolg een ontstekingsreactie. Deze ontsteking leidt tot de opname van littekenweefsel en de productie van nieuwe collageen om de schade te repareren plaats. In combinatie met de juiste beweging en stretching na de behandeling herstelt het lichaam de structuur en functie van het weefsel.

De effecten van IASTM omvatten:

• Pijnbestrijding
  • Meer flexibiliteit
  • Meer kracht
  • In de meeste gevallen volledig verdwijnen van de symptomen

Zal het werken bij mij?

Een veelheid van voorgangers zijn met succes behandeld door de toediening van IASTM en binnen 8 behandelingen . IASTM kan worden uitgevoerd op vrijwel elk deel van het lichaam. Na de operatie kan IASTM versnellen het herstel en het voorkomen van littekenvorming dat een volledig herstel kunnen belemmeren.

Doet het pijn?

Elke keer dat de ontsteking wordt veroorzaakt is pijn heel gewoon. Het gebruikelijk voor de patiënt om tijdens de behandeling prettige pijn/verlossende pijn/goede pijn te ervaren. Vaak is er een onmiddellijke verbetering van de flexibiliteit en de afname van de pijn na de behandeling.

Behandelingen zijn kort, specifiek en effectief voor een breed scala van aandoeningen:
  • Rotator cuff letsel
  • Knieblessures
  • ITB syndroom
  • Carpaal tunnel syndroom
  • Elleboog tendinitis
  • Spanningsklachten in de bovenrug en nek