Littekentherapie

Littekentherapie is een nieuw vakgebied binnen de fysiotherapie. De combinatie van Myofasciale Release Technieken met fasciale stretching en Medical Taping leidt tot verbluffende resultaten.

Scar Management - Fysio Jansen

Behandeling van littekenweefsel

Littekenweefsel kan klachten veroorzaken aan het houdings- en bewegingsapparaat, en herstel stagneren. Na elke operatie of een trauma krijgt men een litteken. En een litteken kan nog zo mooi of klein gemaakt zijn, vaak ontstaat onderhuids littekenweefsel. Dit weefsel kan verkleven met de huid of spieren of zelfs met organen en kan problemen veroorzaken. Een litteken dat verkleefd is, kan het bewegen van een bepaald gewricht belemmeren. Maar het kan ook de houding of stand van het lichaam beinvloeden.

Verbetering van klachten treedt op door littekentherapie toe te passen, het weefsel losser en soepeler te maken op het diepste niveau van de fascia en daarna het herstel te bevorderen met medical taping.

Hoeveel behandelingen littekentherapie is nodig?

Het aantal littekentherapie behandelingen is afhankelijk van het beloop, de ernst van het litteken en tevens de achterliggende factoren. Je mag van elke behandeling een geleidelijke verbetering verwachten. Meestal zijn 6 behandelingen nodig voor een duidelijke reductie van pijnklachten en verbetering van de oppakbaarheid en verschuifbaarheid van de huid.

Afspraak inplannen?

Slijmbeursontsteking Deurne - Fysiotherapie Deurne - Fysio Jansen