Golferselleboog Deurne?

Een golferselleboog (epicondylitis lateralis) is een peesontsteking waarbij klachten ontstaan op de plek waar de pezen van de buigspieren van de pols vast hechten aan het bot aan de binnenzijde van de bovenarm.

Verschijnselen en oorzaken golferselleboog

Door overmatig of een verkeerde belasting zijn de buigspieren pijnlijk geworden door irritatie bij de aanhechting van de spieren aan de binnenzijde van de elleboog. Door deze irritatie ontstaan kleine scheurtjes in de aanhechting van de spieren op het bot.

Golferselleboog Deurne fysio jansen

Symptomen golferselleboog

• Pijn aan de binnenzijde van de elleboog
  • Pijn bij druk op het binnenste botpunt
  • Pijn bij het aanspannen van de buigspieren van de pols en de hand
  • De pijn kan uitstralen naar de onderarm en pols

Wat kun je zelf doen bij een golferselleboog

Overmatige of verkeerde belasting dient voorkomen te worden. Het voorkomen van pijn is daarbij belangrijk. Het toedienen van lokale frictie (drukmassage) op de pijnlocatie kan pijn demping geven. Om de spanning op de aanhechting van de spieren aan de binnenzijde van de elleboog te verminderen, kan een special bandje aangeschaft worden die door uitwendige druk op de spierbuik de spierspanning en daarmee het pijnlijke aanspannen verminderd. Ook bestaan elleboogbraces die de pijnklachten kunnen verlichten.

Slijmbeursontsteking Deurne - Fysiotherapie Deurne - Fysio Jansen

Fysiotherapie golferselleboog

Het herstel van een peesproblematiek geneest over het algemeen langzaam en zal enkele weken tot maanden duren. Om tot een goede kwalitatief sterke pees te komen zal voldoende en met regelmaat getraind moeten worden. Je zult dus enkele weken de belasting moeten volhouden en niet te snel te berusten in de geboekte vooruitgang. Een fysiotherapeut kan je daar bij helpen. De therapeut behandelt een golferselleboog meestal met plaatselijke fricties (drukmassage) op de pijnlijke spieraanhechting. Ook worden vaak rek- en strekoefeningen gegeven bij verkorte strek- en buigspieren.

Behandelingen die vaak toegepast worden bij een golferselleboog:

Heb je last van een golferselleboog die maar niet overgaan? Dan kunnen wij je misschien verder helpen. Samen met jou bekijken we of er een behandeling nodig is en welke behandeling het best bij je past. Iedereen wil toch actief en fit oud worden.

Oefenruimte - Fysio Fitness - Fysio Deurne - Fysio Jansen