Echografie in Deurne

Echografie door een fysiotherapeut helpt u om de reden van uw blessure of bewegingsklacht te achterhalen. Soms heeft u langdurige problemen bij bewegen die, ondanks behandeling, nog niet zijn opgelost. Of u wilt een objectieve en duidelijke diagnose van uw blessure. Wij hebben een samenwerking met Echo-consult. In onze praktijk zorgen wij voor een goede diagnose van de status van uw blessure, of oorzaak van uw bewegingsklacht.

Wat is echografie?

Echografie is een beeldvormend onderzoek dat gebruikt wordt in het onderzoek naar de oorzaak van pijnklachten van bijvoorbeeld pezen, spieren en gewrichtsbanden. Het werkt met geluidsgolven die je niet hoort.

Echografie Fysio Jansen Deurne

Waarom gebruikt de fysiotherapeut echografie?

De fysiotherapeut gebruikt het als aanvullend onderzoek naast het reguliere onderzoek. Met een echo kan de fysiotherapeut namelijk snel en duidelijk bepalen wat je pijn veroorzaakt en waar die oorzaak zit. Door de echografie en het functieonderzoek kan hij een goed behandelplan voor je blessure maken.

Bij welke klachten gebruikt de fysiotherapeut echografie?

• een spierblessure;
  • een peesblessure (bijvoorbeeld bij een gescheurde pees of bij een verkalking);
  • een slijmbeursontsteking;
  • verrekking of scheuring van gewrichtskapsel of banden;
  • onderzoek naar cystes;
Echografie Fysio Jansen Deurne 1

Hoe werkt echografie?

De fysiotherapeut gaat met een echokop met gel erop over het lichaamsdeel waar je klachten hebt. Op een scherm wordt het onderzochte gebied in zwart/wit in beeld gebracht. Het onderzoek duurt maximaal een kwartier. Het doet geen pijn en is niet schadelijk voor je lichaam. De fysiotherapeut bespreekt direct de uitslag van het onderzoek. Zo kan hij samen met jou een behandelplan op maat opstellen.

Wat kost echografie?

Het kost niets extra. Het is onderdeel van je fysiotherapiebehandeling.

Op afspraak

Echografie in de fysiotherapie wordt nog niet veel toegepast, maar voor Fysio Jansen is het inmiddels een vertrouwde manier van onderzoeken. Fysio Jansen is dan ook een van de weinige fysiotherapiepraktijken in Brabant die op afspraak door middel van echografie patiënten kan screenen.

Echo-consult