Last van bovenarmklachten?

Pijn in de bovenarm is een vaak voorkomende klacht binnen de fysiotherapie. Bovenarmklachten presenteren zich meestal als pijn, tinteling, prikkelingen of een strak bandgevoel. Klachten kunnen zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde gevoeld worden.

Pijn in de bovenarm kan geleidelijk ontstaan of plotseling. Bij klachten die geleidelijk ontstaan, ligt de oorzaak vaak in overmatige belasting (denk aan fitness of zwaar werk). Er kunnen verschillende structuren aangedaan zijn. Denk hierbij ook aan uitstraling vanuit de nek, middenrug en/of schouderpartij. Pijn vanuit de spieren in de bovenarm kan tevens uitstraling geven naar de onderarm, pols en vingers. We noemen dit referred pain.

Plotselinge pijn bij tillen/kracht zetten kan duiden op een scheurtje in de spier/pees of een botbreuk. Qua spieren in de bovenarm betreft dit meestal de biceps of de triceps.

Bovenarmklachten l Oorzaken en behandeling l Fysio Deurne

Specifieke bovenarmklachten

Fysiotherapie bij bovenarmklachten

Het behandelen van jouw bovenarmklacht is uiteraard afhankelijk van de oorzaak. Het is in de meeste gevallen belangrijk om een juiste balans tussen belasting en belastbaarheid te creëren, provocerende bewegingen aanvankelijk te vermijden, mobiliteit, kracht en stabiliteit te vergroten en aandacht te besteden aan een optimale lichaamshouding. Bij de meeste bovenarmklachten is het in beweging blijven het belangrijkste tijdens de behandeling. Blijf gedoseerd bewegen maar zorg ook voor voldoende rust na het bewegen. Wij gaan direct aan de slag met jouw blessure en zorgen voor de beste behandeling. Een afgestemd programma voor een goede en snelle revalidatie van jouw bovenarmklachten.

Behandelingen die vaak toegepast worden bij bovenarmklachten:

Heb je last van bovenarmklachten die niet uit zichzelf overgaan? Dan kunnen wij jou misschien verder helpen. Samen met jou bekijken we of er een behandeling nodig is en welke behandeling het best bij jou past.

Onze fysiotherapeuten met het aandachtsgebied bovenarm klachten

Persoonlijke fysiotherapie van hoge kwaliteit, effectieve behandelmethodes, goede zorgcontacten met alle verzekeraars én een hoge tevredenheid van patiënten, dat is Fysio Jansen in een notendop.

Heb je vragen over je bovenarm klachtenl? Malou en Joep helpen je graag.

Malou Fransen Fysiotherapeut Fysio Jansen
Joep Munckhof Fysio Deurne