Last van bovenarmklachten?

Pijn in de bovenarm is een vaak geziene klacht binnen de fysiotherapie. Bovenarmklachten kunnen zich presenteren als een pijnlijk gevoel in de bovenarm, tintelingen en prikkelingen of een strak bandgevoel. Klachten kunnen zowel aan voorzijde als achterzijde aanwezig zijn.

Pijnklachten in de bovenarm kunnen geleidelijk aan ontstaan of plotseling. Bij klachten die geleidelijk ontstaan ligt de oorzaak vaak in overmatige belasting (denk aan fitness, zware arbeid), hierbij kunnen verschillende structuren aangedaan zijn, die de pijn in de bovenarm kunnen veroorzaken. Denk hierbij aan uitstralende pijn vanuit de nek, middenrug en/of schouderpartij. Pijn vanuit de spieren in de bovenarm kan tevens uitstraling geven naar de onderarm, pols en vingers. We noemen dit referred pain.

Plotseling ontstane klachten bij tillen/kracht zetten of vallen kan duiden op een scheurtje in de spier of pees of breuk in de botten. Qua spieren in de bovenarm betreft dit veelal de biceps of de triceps.

Bovenarmklachten l Oorzaken en behandeling l Fysio Deurne

Specifieke bovenarmklachten

Fysiotherapie bij bovenarmklachten

Het behandelen van jouw bovenarmklacht is uiteraard afhankelijk van de oorzaak. Het is in de meeste gevallen belangrijk om een juiste balans tussen belasting en belastbaarheid te creëren, provocerende bewegingen aanvankelijk te vermijden, mobiliteit, kracht en stabiliteit te vergroten en aandacht te besteden aan een optimale lichaamshouding. Bij de meeste bovenarmklachten is het in beweging blijven het belangrijkste tijdens de behandeling. Blijf gedoseerd bewegen maar zorg ook voor voldoende rust na het bewegen. Wij gaan direct aan de slag met jouw blessure en zorgen voor de beste behandeling. Een afgestemd programma voor een goede en snelle revalidatie van jouw bovenarmklachten.

Behandelingen die vaak toegepast worden bij bovenarmklachten:

Heb je last van bovenarmklachten die niet uit zichzelf overgaan? Dan kunnen wij jou misschien verder helpen. Samen met jou bekijken we of er een behandeling nodig is en welke behandeling het best bij jou past.

Slijmbeursontsteking Deurne - Fysiotherapie Deurne - Fysio Jansen