Last van bovenarmklachten?

Pijn in de bovenarm is een veel voorkomende klacht binnen de fysiotherapie. Bovenarmklachten zijn meestal verpakt als pijn, tinteling, prikkelingen of een strak gevoel. Klachten kunnen zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde zitten.

Deze bovenarmklachten kunnen geleidelijk ontstaan maar ook plotseling. In het eerste geval ligt de oorzaak meestal bij overmatige belasting (denk bijvoorbeeld aan fitness of zwaar werk). Er kunnen verschillende zaken aangedaan zijn.  Pijn die wordt veroorzaakt door de spieren in de bovenarm kan ook uitstraling geven naar de onderarm, pols en vingers. We noemen dit ‘referred pain’.

Vanuit het niets pijn ervaren bij tillen of kracht zetten zien we vaak als gevolg van een scheurtje in een spier of pees of op een botbreuk.

Bovenarmklachten l Oorzaken en behandeling l Fysio Deurne

Specifieke bovenarmklachten

Fysiotherapie bij bovenarmklachten

Hoe jouw bovenarmklachten het beste behandeld kunnen worden is natuurlijk afhankelijk van de oorzaak ervan. Het is  belangrijk om voor een juiste balans tussen belasting en belastbaarheid te zorgen. Let erop dat je uitlokkende bewegingen vermijdt en train om mobiliteit, kracht en stabiliteit te vergroten. Bij de meeste bovenarmklachten is het in beweging blijven het belangrijkste onderdeel van de behandeling. Daarnaast krijg je ook uitleg over hoe je inspanning en ontspanning op elkaar afstemt. Bij Fysio Jansen gaan we direct aan de slag met jouw blessure en natuurlijk streven we daarbij voor de beste behandeling. Ieder mens is uniek, iedere klacht ook. Je krijgt een op jou afgestemd programma, want maatwerk is tenslotte de snelste weg naar herstel.

Omdat er veel verschillende oorzaken zijn voor bovenarmklachten, zijn er ook legio behandelmogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan:

Heb jij bovenarmklachten die niet vanzelf overgaan? Dan kunnen wij jou misschien verder helpen. Samen met jou bekijken we of er een behandeling nodig is en welke behandeling het best bij jou past.

Onze fysiotherapeuten met het aandachtsgebied bovenarm klachten

Persoonlijke fysiotherapie van hoge kwaliteit, effectieve behandelmethodes, goede zorgcontacten met alle verzekeraars én een hoge tevredenheid van patiënten, dat is Fysio Jansen in een notendop.

Heb je vragen over je bovenarm klachtenl? Malou en Joep helpen je graag.

Malou Fransen Fysiotherapeut Fysio Jansen
Joep Munckhof Fysio Deurne