Hoofdpijn Deurne?

Hoofdpijn komt helaas veel voor. Er zijn verschillende soorten hoofdpijn, met uiteenlopende verschijnselen en oorzaken. Om hoofdpijn te voorkomen, kun je proberen de oorzaken weg te nemen, als je weet wat de oorzaak is.

Verschijnselen en oorzaken van hoofdpijn
Elk type hoofdpijn heeft zijn eigen verschijnselen en oorzaak. De belangrijkste kenmerken staan hieronder voor je op een rij.

Migraine

Over de exacte oorzaak van migraine is nog maar weinig bekend. Wel is bekend dat een migraineaanval in gang wordt gezet door een ontregeling van het zenuwstelsel. Er ontstaat als het ware kortsluiting in de hersenen waardoor de bloedvaten in het hoofd eerst vernauwen en daarna sterk uitzetten.

Spanningshoofdpijn

De oorzaak van spanningshoofdpijn is niet bekend. Er bestaan veel, nog niet bewezen, theorieën. Een van die theorieën stelt dat deze hoofdpijn veroorzaakt wordt door een combinatie van pijn vanuit de nek en de aangezichtsspieren met een verlaagde pijndrempel in de hersenen.

Aangezichtspijn

Aangezichtspijn is pijn in het gezicht, tussen het voorhoofd en de kin, inclusief de oren. Acute aangezichtspijn treedt plotseling op, bijvoorbeeld bij tand- of kiesproblemen of bij een neusbijholte-ontsteking. Bij chronische aangezichtspijn komen de pijnscheuten langdurig en voortdurend terug.

Clusterhoofdpijn

Clusterhoofdpijn is de meest pijnlijke vorm van hoofdpijn en komt meer bij mannen voor. De oorzaak van clusterhoofdpijn is ondanks veel medisch onderzoek niet bekend. Wel denkt men dat de tijden van de aanvallen iets te maken hebben met de biologische klok.

Chronisch dagelijkse hoofdpijn

Chronisch dagelijkse hoofdpijn is eigenlijk een verzamelnaam voor verschillende hoofdpijnsoorten. We spreken van chronisch dagelijkse hoofdpijn als je meer dan 15 dagen in de maand hoofdpijn hebt die met triptanen wordt bestreden.

Slijmbeursontsteking Deurne - Fysiotherapie Deurne - Fysio Jansen

Behandeling van hoofdpijn

Wanneer de hoofdpijn vooral te maken heeft met een verkeerde houding of verkeerde bewegingen, dan zijn dit voor ons belangrijke aangrijpingspunten. Vaak is er een verkramping van de nek- en schouderspieren aanwezig. Het ontspannen van deze spieren is vaak moeilijk, waardoor de hoofdpijn soms lang aanhoudt. Wij passen massage en stretching toe om de doorbloeding te verbeteren en de spierspanning te verminderen. Wij kunnen je helpen met duidelijkheid over je hoofdpijnklachten en specifieke therapie!

Behandelingen die vaak toegepast worden bij hoofdpijnklachten:

Heb je last van hoofdpijnklachten die maar niet overgaan? Dan kunnen wij jou misschien verder helpen. Samen met jou bekijken we of er een behandeling nodig is en welke behandeling het best bij jou past. Iedereen wil toch actief en fit oud worden.

Afspraak maken

Hoofdpijn Deurne Fysio Jansen